گل پسرمگل پسرم، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 30 روز سن داره

یکی یدونه عزیز خونه

برگ زندگی3

1392/12/14 9:22
نویسنده : مامانی
259 بازدید
اشتراک گذاری

اگر بخواهید دائم در مورد  انسان ها قضاوت کنید،هرگز فرصت دوست داشتن آن ها رانخواهیدداشت

 بفرمایید ادامه مطلب

 

  یا ذو الفضل العظیم    

  عنوان داستان:« ســه پرســش »      

هر زمان شایعه ای را شنیدید و یا خواستید شایعه ای را تکرار کنید این فلسفه را در ذهن خود داشته باشید! در یونان باستان  «سقراط» به دلیل خِرد و درایت فراوانش مورد ستایش بود. روزی فیلسوف بزرگی که از آشنایان سقراط بود،با هیجان نزد او آمد و گفت:«سقراط آیا میدانی راجع به یکی ازشاگردانت چه شنیده ام؟»

سقراط پاسخ داد:«لحظه ای صبر کن.قبل از این که به من چیزی بگویی از تومی خواهم آزمون کوچکی را که نامش سه پرسش است پاسخ دهی.»مرد پرسید:«سه پرسش؟!»سقراط گفت:«بله درست است.قبل از این که راجع به شاگردم بامن صحبت کنی،لحظه ای آنچه را که قصدگفتنش را داری امتحان کنیم.» « اولین پرسش حقیقت است.کاملاً مطمئنی که آن چه را که می خواهی به من بگویی حقیقت دارد؟» مرد جواب داد:«نه،فقط در موردش شنیده ام.» سقراط گفت:«بسیار خوب،پس واقعاً نمیدانی که خبردرست است یا نادرست.»

حالا بیا پرسش دوم را بگویم،«پرسش خوبی .آن چه را که در موردشاگردم می خواهی به من بگویی خبرخوبی است؟» مردپاسخ داد:«نــه،بـرعکس» سقراط ادامه داد:«پس می خواهی خبری بد در مورد شاگردم که حتی در مورد آن مطمئن هم نیستی بگویی؟!!» مردکمی دستپاچه شد و شانه بالا انداخت. سقراط ادامه داد: « و امّا پرسش سوم سودمند بودن است.آن چه را که می خواهی در مورد شاگردم به من بگویی برایم سودمند است؟» مرد پاسخ داد:«نـه،واقعاً.... » سقراط نتیجه گیری کرد:«اگرمی خواهی به من چیزی رابگویی که نه حقیقت دارد و نه خوب است و نـه حتّی سودمند است، پس چرا اصلا آن رابه من می گویی؟!!» 


وقتي پرنده اي زنده است .... مورچه ها را مي خوردوقتي ميميرد... مورچه ها او را مي خورند! زمانه و شرايط در هر موقعي مي تواند تغيير کند... در زندگي ، هيچ کَسي را تحقير يا آزار نکنيد... شايد امروز قدرتمند باشيد ... اما يادتان باشد….زمان از شما قدرتمندتر است!!!! يک درخت ميليون ها چوب کبريت را مي سازد.اما وقتي زمانش برسد...فقط يک چوب کبريت براي سوزاندن ميليون ها درخت کافيست.پس خوب باشيد و خوبي کنيد.

 

جایی هست که جز تو کسی نمی تواند آن را پر کند و کاری هست که جز تو کسی نمی تواند انجام دهد.اسکاول شین    

 

حسادت نوعی اعتراف به حقیر بودن خویش است.

 

www.rw24.ir

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (4)

مامان خانمی
14 اسفند 92 11:10
خیلی قشنگ بودن عزیزم. ممنون هر از چند گاهی تو زندگی این تلنگرها لازمه
مامانی
پاسخ
قربونت عزیز خوشحالم که راضی
ایـلـیــــا جـون
16 اسفند 92 16:16
آره درسته گاهی زود قضاوت کردنا باعث میشه زندگی بعضیا خراب بشه داستان پرنده و مورچه هم خیلی قشنگه ، عین واقعیته
سهيلا مامان وانيا
16 اسفند 92 19:14
مامان دلنیا
17 اسفند 92 16:04
مامانی مث همیشه عالیییییییییییییییی بود .واقعا اموزنده وجالب بود.